27.4.06

گرامي باد اول ماه مي روز جهاني كارگر




با سپاس از زحمات فعالان حقوق بشر در ايران
گرامي باد اول ماه مي روز جهاني كارگر

18.4.06

خانواده احمد باطبی خبر حکم اعدام وی را تائیدکردند


خانواده احمد باطبی خبر حکم اعدام وی را تائیدکردند
اطلاع پیدا کردیم که آقای احمد باطبی دوباره به اعدام محکوم شده اند با توجه با خبری که وبلاگ پیش به سوی آزادی منشتر کرده بود و پیگیری های که انجام شده است این خبر از طرف خانواده آقای باطبی نیز تائید شد . طبق گفته های خانواده آقای باطبی حکم اعدام ایشان با دو درجه تخفیف از طرف رهبر انقلاب به 15 سال زندان کاهش پیدا کرده بود ، در طول سالهای که آقای باطبی در زندان بودند مدارکی مبنی بر نقض قانون اعم از شکنجه وی که به تائید پزشکی قانونی و خود رژیم نیز رسیده بوده توسط وکیل ، خوده آقای باطبی و خانواده اش جمع آوری شده بود . مدارکی در مورد دادگاه سه دقیقه ای که وی را با چشمانی بسته با انفرادی و شکنجه محکوم کرده بود .در طی این سالها در مورد آقای باطبی یک اعتراض و لایحه به هیئت تحقیق شعبه 13 دادگاه انقلاب ارائه شده است که آنها با وجودمدارک کافی که ثابت می کرد قانون در مورد وی نقض شده است با نگرشی سیاسی تقاضای تجدید نظر وی را رد کرده اند و گفته اند که حکم اعدام درست بوده و نباید به 15 سال حبس کاهش پیدا می کرد . هم اکنون احمد باطبی با گذشت 7 سال حبس اگر حکم اعدام وی اجزا نشود و اگر دو درجه عفو از وی پس گرفته نشود باید هشت سالدیگر در زندان بماند و به این ترتیب با تائید حکم اعدام وی از طرف دیوان عالی کشور تمام راه های قانوی پیگیری و اعتراض بسته شده است و حکم اعدام وی اجرا خواهد شد

به نام آزادی



تاریخ : 29/01/85
شماره : گ/005-85

به نام آزادی

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی
صبح امروز آقای بهروز جاوید تهرانی زندانی سیاسی محکوم به چهارسال زندان که دوران محکومیت خویش را درزندان مخوف گوهردشت کرج سپری میکند جهت دادرسی به یکی دیگرازدو پرونده مفتوح خویش به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد . از دستگیری این مبارز خستگی ناپذیر حدود یکسال میگذرد و عدم دادرسی به پرونده وی برخلاف موازین قانونی میباشد .
ایشان در طول مدت بازداشت خویش در بازداشتگاه 209 اوین مورد ضرب وشتم وشکنجه قرار گرفتند که بعلت صدمات وارده دچار ضعف بینایی و سردردهای مزمن گردیده اند و در شرایط بد محیطی و جسمی و جدا از سایر زندانیان سیاسی نگهداری میشوند .
عدم دادرسی به پرونده زندانیان عقیدتی و استفاده از مفتوح بودن آن بعنوان ابزار فشار در جهت محدود نمودن فرد و فشار بر وی بعنوان حربه ای برای سرکوب آزادیخواهان و نقض شدید حقوق بشر را محکوم میکنیم و خواستارآزادی وی و تمام زندانیان سیاسی میباشیم . دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم .



فعالان حقوق بشر در ايران
Human Rights Activists in Iran
Hra.iran@gmail.com
Tel : +989329224904

13.4.06

به نام آزادی



تاریخ : 24/01/85
شماره : گ/004-85

به نام آزادی

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی صبح امروز آقای ولی الله فیض مهدوی زندانی سیاسی محکوم به اعدام مجدداٌ توسط مسئولین زندان فراخوانده شد و توسط محمد جاروئی ریاست بند 6 زندان گوهردشت کرج پیرامون افشای خبر تائید حکم اعدام خویش مورد بازخواست قرار گرفت و با بیان این مطلب که "چرا اخبار مربوط به حکم اعدام را به بیرون دادی ، اینکار به سود شما نیست همانطور که به سود حجت زمانی نبود" مورد تهدید قرار گرفت ، تاریخ اجرای حکم اعدام آقای ولی الله فیض مهدوی 26/02/85 تعیین شده است ، فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن شدید نقض حقوق بشر خواستارآزادی وی و تمام زندانیان سیاسی میباشد . از تمامی فعالان و مدافعان حقوق بشر تقاضای همکاری و تلاش برای توقف حکم اعدام وی را داریم و دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم .



فعالان حقوق بشر در ايران
Human Rights Activists in Iran
Hra.iran@gmail.com
Tel : +989329224904

12.4.06

به نام آزادی


تاریخ : 21/01/85
شماره : گ/003-85
به نام آزادی

در آخرین خبر مطلع شدیم زندانی سیاسی ولی الله فیض مهدوی که به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران از سال 2001 در زندان بسر میبرد و توسط حاکمیت به اعدام محکوم شده است وحکم اعدام خویش را نیز دریافت نموده است .
به علت بی توجهی مسئولان و در شرایط بد محیطی و غیر انسانی زندان گوهردشت به ناراحتی شدید پوستی و از کارافتادگی کلیه مبتلا شده است . وی صبح امروز مجدداٌ توسط مسئولین زندان به اجرای قطعی حکم اعدام خویش تهدید شد . تاریخ اجرای حکم اعدام وی 26/02/85 تعیین شده است .
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم نمودن شدید نقض حقوق بشر خواستارآزادی وی و تمام زندانیان سیاسی میباشد . از تمامی فعالان و مدافعان حقوق بشر تقاضای همکاری و تلاش برای توقف حکم اعدام وی را داریم و دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را میفشاریم .




فعالان حقوق بشر در ايران
Human Rights Activists in Iran
Hra.iran@gmail.com
Tel : +989329224904

8.4.06

نامه به دوستان صلح، مدافعان حقوق بشر و آزادى در این دنیا !

قرار است، که ۵ جوان ایرانى در ١٠ آوریل ٢٠٠۶ از گوتنبرگ به نیویورک پرواز کنند تا در ١٢ آوریل با مسئولان بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد و روز ١۷ آوریل با آقاى جان الیاسون، رئیس نوبتى مجمع عمومى سازمان ملل دیدار کنند. قرار است، که ۵ جوان ایرانى در ١٠ آوریل ٢٠٠۶ از گوتنبرگ به نیویورک پرواز کنند تا در ١٢ آوریل با مسئولان بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد و روز ١۷ آوریل با آقاى جان الیاسون، رئیس نوبتى مجمع عمومى سازمان ملل دیدار کنند. جوانان در این سفر، از طریق سازمان ملل متحد، مى خواهند آرزوها و رنج هاى جوانان ایرانى را به گوش مردم دنیا برسانند. قبل از همه اجازه مى خواهیم این ۵ دانشجوى ایرانى را به شما معرفى کنیم:
1
زویا زرافشان،دانشجوى دانشگاه برلین، فرزند دکتر ناصر زرافشان، وکیل مدافع سرشناس ایرانى
که اکنون ۵ سال است به خاطر اطلاع از جزئیات قتل هایى، که به صورت زنجیره اى توسط ماموران وزارت اطلاعات انجام، سپس رسما به آن اعتراف شد، در زندان بسر مى برد..
2
سهراب مختارى، دانشجوى دانشگاه برلین، آلمان، فرزند محمد مختارى، نویسنده نامدار ایرانى که در سال ١۹۹٨ در جریان قتل هاى زنجیره اى توسط ماموران وزارت اطلاعات ترور شد. .
3
بهمن عبداللهى، دانشجوى ممتاز دانشگاه استکهلم، سوئد، فرزند بهزاد عبداللهى زندانى سیاسى که در سال ١۹٨٨، به همراه هزاران زندانى دیگر، بدون محاکمه و مخفیانه اعدام شد. .
4
مارال توحیدى، دانشجوى دانشگاه در اوپسالا، سوئد .
5
سمین صادقى، دانشجوى دانشگاه در لین شوپینگ، سوئدسفر جوانان به نیویورک با همکارى نهادهاى اجتماعى و فرهنگى ایرانیان مقیم سوئد و اروپا در تابستان ٢٠٠۵ سازمان یافته است. جوانان در جریان یک کنسرت پاپ که براى حمایت از صلح و دوستى و حقوق بشر اجرا شد، از میان دهها داوطلب به قید قرعه انتخاب شدند که براى جلب حمایت دنیا از آزادى دکتر ناصر زرافشان و اکبر گنجى و سایر زندانیان سیاسى و عقیدتى ایران تلاش کنند.جوانان به سازمان ملل مى روند تا از این طریق از همه انسان هاى صلح دوست و آزادى خواه بخواهند که به رهبران حکومت ایران بگویند همه زندانیان سیاسى را آزاد نمایند و حقوق بشر را در ایران رعایت کنند.سفر جوانان در عین حال یک سفر دوستى و صلح است. جوانان مى خواهند به دنیا بگویند :
اکثریت بزرگ جوانان ایرانى از نفرت داشتن از یک دیگر متنفرند و دوست داشتن را دوست دارند. آنها از پیروان هیچ یک از دین ها نفرت ندارند و با تقسیم دنیا به "مسلمانان" و "ضد مسلمان ها" عمیقا بیگانه اند. براى ما تحقیر دیگر ملت ها، نژادها و دین ها، و یا دامن زدن به ترس از آنان مثل تروریسم، جنگ و نسل کشى هولناک است. آرزوى ما این است که همه مردمان روى کره زمین امکان داشته باشند از زیبایى زندگى بیشتر لذت ببرند، گرسنگى و مرض در همه جاى دنیا کمتر شود و لبخند عشق و شادى روى لبان دختران و پسران در همه جاى دنیا فراوان تر شود.ما هیچ کجا نمى بینیم که نسل ما اسلحه و آدم کشى و جنگ را دوست داشته باشند. جوانان ایران، مثل دیگر جوانان، آرزو دارند همه سلاح هاى کشتار جمعى در همه جا نابود شوند. در کشور ما با اوج گرفتن بحران هسته اى مردم هر روز بیشتر نگران مى شوند. براى اکثریت بزرگى از ایرانیان اتمى شدن مهم تر از صلح نیست.ما از این که اکنون بیش از ۶٠ سال است که جنگ جهانى جهان ما را ترک کرده، بسیار خوشحالیم و این موهبت بزرگ را محصول وجود سازمان ملل متحد مى بینیم. ما به پاس همین خدمت بزرگ به بشریت است که تصمیم گرفتیم با مراجعه به سازمان ملل متحد، نگرانى ها، آرزوها و قبل از همه اعتراض خود به نقض حقوق بشر در ایران را با آن در میان بگذاریم
ما از همه شما دوستان صلح، آزادى و حقوق بشر در چهارگوشه دنیا درخواست کمک داریم. با پخش خبر سفر جوانان به نیویورک و هدف هاى آن، از این ابتکار حمایت کنید. شبکه فرهنگى ایرانیان اروپا، اتحادیه سراسرى ایرانیان سوئد و واحدهاى آن در گوتنبرگ و استکهلم؛ کانون پژوهش فرهنگ ایران -؛ مرکز آموزشى ایران -؛ جامعه دفاع از دمکراسى و حقوق بشر در ایران -؛ انجمن سوسیال دمکراتهاى ایرانى -؛ انجمن چند فرهنگى رادیو هاى محلى در گوتنبرگ؛ ؛ انجمن ایران و سوئد در مالمو ... با همکارى سازمان آموزشى ABF.علاقمندان به اطلاعات بیشتر مى توانند با شماره موبیل ٠٠۴۶ ۷٠۷ ٨۵ ۶۶ ۴۹ و ایمیل ikfc@eucn.orgبا ما تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتى: www.eucn.org/un مراجعه نمایند
******
سخنرانی و پرسش و پاسخ در باره: وضعیت حقوق بشر در ایرانسخنران: دکتر عبدالکریم لاهیجیحقوقدان، رییس جمعیت دفاع از حقوق بشر ایران و نایب رییس فدراسیون بین‌المللى جامعه‌هاى حقوق بشر و دیدار و گفتگو با: زویا زرافشان، سمین صادقی، مارال توحیدی، بهمن عبدالهی و سهراب مختاری 5 دانشجوی جوان، که روز 10 آوریل 2006 از گوتنبرگ به نیویورک پرواز خواهند کرد، تا از طریق سازمان ملل متحد آرزوها و رنج های جوانان ایرانی را به گوش مردم دنیا برسانند و خواهان رهایی زندانیان سیاسی، آزادی و رعایت حقوق بشر در ایران شوند! زمان: شنبه، 8 آپریلساعت 18.30 - 21.30مکان: Folkets HusJärntorget, Gothenburg (Sv.) برگزار کنندگان:شبکه فرهنگی ایرانیان اروپا؛ اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد و واحدهای آن در گوتنبرگ و استکهلم؛ کانون پژوهش فرهنگ ایران -؛ مرکز آموزشی ایران -؛ جامعه دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در ایران -؛ انجمن سوسیال دمکراتهای ایرانی -؛ انجمن چند فرهنگی رادیو های محلی در گوتنبرگ؛ انجمن ایران و سوئد در مالمو ... با همکاری سازمان آموزشی ABF.علاقمندان به اطلاعات بیشتر می توانند با: شماره موبیل 0046 707 85 66 49 و ایمیل ikfc@eucn.org با ما تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتی: www.eucn.org/un مراجعه نمایند!

به نام آزادی


تاریخ : 18/01/85

شماره : ب/01-85

به نام آزادی

اعتراض حق اولیه هر انسانی میباشد .
چندی پیش کارگران شرکت واحد به دعوت سندیکای مربوطه تجمع اعتراضی و صنفی در غالب دموکراتیک برگزار نمودند که متاسفانه از سوی حاکمیت به شدیدترین شکل ممکن سرکوب گشت و عده ای زیادی از این عزیزان و زحمتکشان دستگیر و روانه زندان شدند ، هم اکنون نیز عده ای از این فعالین کارگری من جمله اعضای سندیکا همچون منصور اسانلو و منصورحیات غیبی در زندان به سر میبرند ، با توجه به اینکه اعتراض این عزیزان در چارچوب مسالمت آمیز و دموکراتیک بوده و حق اعتراض جزو حقوق اولیه هر انسانی و این تجمع در غالب اعتراضی صنفی بوده است ، فعالان حقوق بشر در ایران خواستار آزادی بی قید و شرط منصور اسانلو، منصور حيات غيبي و ديگر دستگير شدگان و بازگشت مجدد تمامی این عزیزان به کار و توجه بیشتر به این قشر زحمتکش میباشد و در این راه دست تمامی عزیزانی که با همقدم شوند را میفشاریم .



فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
HRA.IRAN@GMAIL.COM
Tel : +989329224904

2.4.06

Human rights activists in Iran

گزارش شماره 001
Human rights activists in Iran
2006-04-02
به نام آزادی
در پی فراخوان زندانیان سیاسی تجمّعی در پارک لاله تشکیل گردید
جمعیتی بالغ بر پانزده نفر در این تجمع حضور داشتند که نیروهای نظامی و امنیتی نیز مانند همیشه در صحنه حضور داشتند ، این تجمع از ساعت 30/11 آغاز و تا ساعت 13 ادامه داشت ، خانواده های آقای مهندس حشمت الله طبر زدی و امیر ساران در این مراسم حضور پیدا نمودند و خانواده آقای اسد شقاقی بعلت فوت اقوام قادر به شرکت در این مراسم نشدند و بعلت عدم هماهنگی صحیح تعدادی نیز سردرگم شده بودند و نتوانستند در این تجمع حضور پیدا نمایند.

فعالان حقوق بشر در ایران
Email:hra.iran@gmail.com

































Dear Friends

Dear Friends,
I have just read and signed the online petition: "Save Nazanin"
On January 3, 2006, 18yearold Nazanin was sentenced to death for murder by court in Iran after she reportedly admitted fatally stabbing
one of three men who attempted to rape her and her 16yearold niece ina park in Karaj (a suburb of Tehran)
in March 2005.
She was seventeen atthe time.
Her sentence is subject to review by the Court of Appeal, and if upheld, to confirmation by the Supreme Court.
Therefore, there isstill some time; to make a difference in this young life.
Urgent action is needed to help save a young life whose only crime was an attempt to defend her.
Nazanin and many like her are caught between two undesirable options.
On one hand, Iranian Penal Codeseverely limits the possibility of using
'selfdefense' as a legitimatedefense to aggression.
On the other hand, if Nazanin had allowed the rape to take place,
she could still be imprisoned,
flogged or stoned for having sex outside ofmarriage unless four male witnesses to the \
actual rape would testify on her be half.
A similar case involving another woman in Iran, by the name of
AfsanehNorouzi, resulted in her release due to international pressure.
I personally agree with what this petition says,
and I think you mightagree, too.
If you can spare a moment, please take a look, and considersigning yourself.
http://www.PetitionOnline.com/Nazanin/

warm regards,
Banafsheh
Banafsheh Akhlaghi, Esq.
President and CEO
NLSCA
National Legal Sanctuary
for Community Advancement
444 De Haro Street
Suite 205
San Francisco, CA 94107
T: 415-553-7100
F: 415-553-7101
www.legalsanctuary.org