5.12.09

مهدی کروبی خطبه عقد غیابی پیمان عارف دانشجوی دربند را جاری کرد


مهدی کروبی خطبه عقد غیابی پیمان عارف دانشجوی دربند را جاری کرد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز دوشنبه نهم آذرماه ، خانواده پیمان عارف دانشجوی زندانی و محروم از تحصیل که از سی خرداد ماه و پس از رویدادهای اولیه پس از انتخابات در زندان اوین بسر می برد و همچنین خانواده سمیرا جمشیدی ، به همراه چند تن از دوستان در منزل شیخ مهدی کروبی حضور یافتند تا شاهد برگزاری مراسم ازدواج غیابی فرزندانشان باشند.
شیخ به مانند همیشه با روی باز ضمن خوشامد گویی به استقبال میهمانان آمد و با ابراز تاسف نسبت به بازداشت های گسترده و نقض حقوق بشر نسبت به افراد در بند عنوان داشت که چون گذشته تلاش خود را برای آزادی زندانیان سیاسی به کار خواهد گرفت.

ین مراسم به دلیل عدم امکان تماس بیش از یک دقیقه از زندان اوین چندین بار متوقف گردید اما در نهایت با تماسهای پیاپی و قرائت خطبه عقد توسط شیخ مهدی کروبی و پاسخ زوجین این ازدواج به صورت غیابی صورت گرفت.

2.12.09

بیانیه 16 آذر


بیانیه فعالان جبهه متحد دانشجوئی در فرا رسیدن 16 آذر

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

شانزدهم آذر دیگری فرا میرسد


بیش از نیم قرن از مبارزات حق طلبانه جنبش دانشجوئی ایران میگذرد .خاطره جانباختن قندچی ،بزرگنیا و شریعت رضوی ،اکبر محمدی وعزت ابراهیم نژاد و سایر جانباختگان این جنبش همچنان با ما و در ماست، دانشگاه به سنگر مبارزه ملتی تبدیل شده که بیش ازیک قرن است برای دستیابی به دموکراسی ،برابری و آزادی خستگی ناپذیر به پیش میرود و همواره با فرا رسیدن شانزدهم آذر دانشجویان دیروز و امروز در کنار سایر آحاد ملت ایران تجدید عهدی میکنند با تمامی جانباختگان راه آزادی که تا دست یافتن به دموکراسی و آزادی یک قدم به عقب نخواهند نشست.

امسال ۱۶ آذر رنگ و بوی دیگری دارد.مبارزات خونین ماههای اخیر ایران که پس از کودتای سیاسی ولایت مطلقه فقیه و ایادی سر سپرده اش صورت گرفت، دستگیری های پیاپی فعالین جنبش دانشجوئی و احکام سنگین انضباطی و خصوصا جانباختن عزیزترین فرزندان آن آب و خاک جای هیچگونه مصامحه با رژیم حاکم را باقی نمی گذارد دولت نامشروع حاکمه با ایجاد رعب و وحشت در جامعه، دستگیری فعالان مدنی اعم از زنان ،کارگران،معلمان و دانشجویان سعی در به عقب راندن جنبشهای درون جامعه دارد .

۱۶ آذر امسال گرد هم میائیم تا یادواره استقامت سرو قامتان جنبش دانشجوئی را گرامی بداریم و تجدید میثاقی کنیم با آرمانهایمان که تا استبداد حاکم است جنبش دانشجوئی ایران در کنار سایر جنبشهای مدنی از مبارزه دست برنداشته و تا احقاق دمو کراسی در جامعه یک قدم به عقب نخواهیم نشست.

حسن زارع زاده اردشیر-فرزاد حمیدی-پارسا جعفری-رضا اشرف پور-حمید علیزاده -دکتر عباس آزادیان
دکتر حسن ماسالی-دکتر عزت مصلی نژاد-کورش صحتی-منوچهر محمدی-بهزاد پیله ور-مهدی حویزی
ماشاالله عبدالله زاده-مهرداد ماجدی-سپیده پور اقائی-حسن طالبی-فرشاد طاهری-داود بابا احمد بختیاری
دکتر شهلا عبقری-دکتر سیاوش عبقری- فرشاد ظاهری-مجید کریمی-امیر میلانی-فرامرز شیراوند-

لیست اسامی ادامه دارد

وعده ما
Monday Dec 7th

Mel lastman sq, North York, ON, from 5 to 9pm

و همچنین

Washington DC, Lafayette park, Monday Dec 7th at 4 PM
و
in front of Iranian Embassy in London,United

Kingdom, from 5 - 9pm
و
در آتلانتا : یکشنبه 6 دسامبر 2009
- 1:30 بعد از ظهر: تزیین ماشین ها و 2:30 بعد از ظهر - حرکت کاروان ماشین ها ازمقابل پارکینگ مقابل سینمای تارا*. به مدت 3ساعت در خیابان های پر رفت وآمد شهر در حرکت خواهد بود.
تلفون اطلاعات:0256-483-404
e mail:mzdero@bellsouth.net
*UA Tara Cinemas-Atlanta,
2345 Cheshire Bridge Road N.e., Atlanta , GA 30324