9.5.10

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - سحرگاه امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه پنج زندانی سیاسی فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وكيلی، شيرين علم‌هولی و


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - سحرگاه امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه پنج زندانی سیاسی فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وكيلی، شيرين علم‌هولی و مهدی اسلاميان، بدون اطلاع وکلا و خانواده‌هایشان به چوبه دار سپرده شدند تا بار دیگر بر همان آشکار شود که رژیم جمهوری اسلامی پایبندی به موازین بین المللی حقوق بشر و نیز قوانین انسانی ندارد.
اعدام این پنج زندانی در حالی انجام گرفت که آنها از داشتن وکیل مدافع در کلیه مراحل پرونده و نیز دادرسی عادلانه محروم بوده اند و ابهامات زیادی در پرونده های آنها وجود دارد. ضمن آنکه فرزاد کمانگر بارها اتهامات خود را در کرده بود. مقامات جمهوری اسلامی به نحوی عمل می کردند که گویی او دیگر اعدام نخواهد شد اما شبانه او را از بند جدا کرده و سحرگاه امروز به چوبه دار سپردند.
خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود: "در مورد پرونده کار دقیق قضائی صورت نگرفت و «در دادگاه انقلاب در پنج، شش دقیقه محاکمه انجام شد، بدون حضور سایر متهمین".
خلیل بهرامیان وکیل مدافع فرزاد کمانگر گفت : فرزاد را ده روی قبل دیدم. او اصلا فکر نمی کرد اعدام شود. مامور همراه او نیز گفت موضوع اعدام او حل است اما بهتر است درخواست عفو از رهبری بکند. فرزاد به هیچ وجه زیر بار نمی رفت با این همه او را در نهایت مظلومیت کشتند.
به دنبال این اعدام های سیاسی و غیرانسانی، که جامعه ایرانی را شوک زده کرده است، خانواده‌های این زندانیان سیاسی تصمیم گرفته‌اند که در اعتراض به این جنایات و نقض حقوق انسانی ایرانیان، فردا از ساعت ۱۱ صبح در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران دست به تجمع بزنند. خانواده‌های این زندانیان سیاسی که فرزندانشان صبح امروز به صورت ناگهانی اعدام شدند، برای شرکت در تجمع فردا به سمت تهران حرکت کرده اند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن این اعدام ها، آن را اقدامی ناقض حقوق بشر و حرکتی سیاسی می داند. این کمیته با حضور در تجمع حانواده های اعدام شدگان، با آنان همدردی می کند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از همه ایرانیان در سراسر دنیا می خواهد با برگزاری گردهمایی و تجمع، این اعدام ها را محکوم کنند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شوند. به باور ما جمهوری اسلامی به رعایت حقوق بشر تعهدی نشان نمی دهد و نیاز است کارزاری جهانی برای دفاع از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شکل بگیرد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی تهران - یکشنبه ۱۹ اردیبهشت

بازهم کشتار سیاسی، بازهم ضرورت یک محکمه مردمی


بازهم کشتار سیاسی، بازهم ضرورت یک محکمه مردمی

رژیم جمهوری اسلامی سحرگاه روز یکشنبه ١٩اردیبهشت ١٣۸۹برابر با ٩ مه ٢٠١٠، معلم زندانی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان را اعدام کرد.

فرزاد کمانگر معلم مبارز کرد، در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ به اتهام همکاری با پژاک دستگیر شد، اما بعدها به اتهام واهی بمب گذاری محاکمه و در اسفند ماه ۱۳۸۶ به اعدام محکوم شد.

علی حیدریان و فرهاد وکیلی دو مبارز کرد، به اتهام مشابه با فرزاد کمانگر مرداد ماه سال ۱۳۸۵ دستگیر و در اسفندماه ۱۳۸۶ به اعدام محکوم شدند.

شیرین علم هولی، زن مبارز کرد به اتهام همکاری با پژاک در اردیبهشت ۱۳۸۷ در تهران دستگیر شد ، اما بعدها به اتهام واهی بمب گذاری محاکمه و در دیماه سال ١٣٨٨ به اعدام محکوم شد.

مهدی اسلامیان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ به اتهام کمک مالی به برادرش محسن اسلاميان که رژیم سال گذشته او را همراه روزبه يحيي‌زاده و علي‌اصغر پشته به اتهام بمب گذاری در شیراز اعدام کرد، دستگیر شد. وی در آذرماه ۱۳۸۸ به اعدام محکوم شد.

ماشین سرکوب و مرگ رژیم جمهوری اسلامی طی سی و یک سال حاکمیت اش هرگز متوقف نشد. رژیم خونین ترین جنایت خود را در دهه شصت به اجرا در آورد که طی آن هزاران زندانی سیاسی را به جوخه های مرگ سپرد. رژیم جمهوری اسلامی حذف فیزیکی مخالفان و آزای خواهان و انقلابیون را همواره با اتهامات واهی به اجرا در آورده است. کشتار جوانان در خیزش اعتراضی اخیر مردم، تجاوز به دختران جوان و آتش زدن اجساد آنان، و اکنون اعدام جمعی پنچ تن از زندانیان سیاسی، نشانگر این واقعیت است تا زمانی که جمهوری اسلامی در قدرت است، ماشین سرکوب و کشتارش متوقف نخواهد شد.

رژیم جمهوری اسلامی باید در جائی جوابگوی جنایات خود باشد. دولت ها و نهادهای بین المللی وابسته به آن ها هرگز تلاش نکردند ماشین سرکوب و اعدام رژیم را متوقف کنند. هیچ نهاد و محکمه بین المللی هم حاضر نیست به دادخواهی خانواده های قربانیان سرکوب و ماشین کشتار رژیم رسیدگی کند. اعدام های سیاسی اخیر، ضرورت تشکیل یک دادگاه مردمی برای رسیدگی به جنایات رژیم در زندان ها را پیش ار بیش ایجاب می کند.

هم اکنون کارزاری مردمی برای رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی در ایران شکل گرفته است که می خواهد پژواک دادخواهی و فریاد حق خواهی مردمی باشد که هیچ یار و فریادرسی در این جهان بی عدالت و نابرابر ندارند.

کارزار تدارک دادگاه بین المللی برای رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی در زندان های ایران

١٩اردیبهشت ١٣۸۹برابر با ٩ مه ٢٠١٠

www.irantribunal.com

بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور در رابطه با اعدامهای امروز جلب میکنیم.


اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی را بشدت محکوم میکنیم
صبح امروز حکومت جمهوری اسلامی بار دیگر جان پنج تن از مبارزین سیاسی که یک زن و یک معلم در میان آنها هستند را گرفت. معلم یاد شده فرزاد کمانگر است که همواره اتهامات وارده را رد کرده و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در آستانه روز معلم امسال، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط وی و دیگر معلمان زندانی شده بود.
همه میدانند که هدف از اعدام ها ایجاد جو ترس در بین مردم در آستانه سالگرد انتخابات 22 خرداد است. رژیم ضد ملی و سرکوبگر که ناتوانی اش در حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و بین المللی بیش از پیش آشکار شده و امروز خود را با نارضائی اکثریتی بزرگ روبرو می بیند، هنوز به عبث تصور میکند که اعدام و کشتار به ترس مردم و خودداری آنان از مقاومت خواهد انجامید و میتواند با توسل به این جنابات برای همیشه ادامه حیات خود را ممکن سازد.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور اعدامهای غیر انسانی و وحشیانه را بشدت محکوم مینماید و بار دیگر به سران این رژیم قرون وسطائی و جنایتکار هشدار میدهد که در پیشگاه مردم ایران هیچیک از این جنایاتشان بدون مجازات نخواهد ماند.
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همایون مهمنش
نوزدهم اردیبهشت 1389 برابر نهم مه 2010
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


نامه سرگشاده خانواده زندانیان سیاسی به سازمان ملل متحد

نامه سرگشاده خانواده زندانیان سیاسی به سازمان ملل متحد

عالیجناب دکتر بان كي مون، دبير كل محترم سازمان ملل متحد،
خانم دكتر ناوي پيلاي، كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد،

موضوع: رسیدگی اضطراری به وضعیت درمانی در زندانهای ایران

با درود و احترام،
اطلاع یافتیم که شما عازم ایران هستید و با مقامات ایران در خصوص مسائل مربوط به حقوق بشر گفتگو خواهید داشت از اینرو ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی نکات زیر را به عرض شما میرسانیم و ازشما انتظار داریم برای نجات جان این زندانیان و آزادی فوری آنان اقدامات لازم را صورت دهید.
محرومیت زندانیان از خدمات پزشکی و درمانی در زندانهای ایران تبدیل به یک معضل بزرگ شده است که جان اکثر زندانیان بی پناه را به مخاطره انداخته و خانواده های آنها را شدیدا نگران کرده است.
پزشکان شاغل در زندانها توسط حکومت به گونه ای تحت فشار قرار می گیرند که قادر به انجام تعهدات انسانی و صنفی خود نیستند و در غیر اینصورت اخراج شده و یا حتی به طرز مشکوکی به قتل می رسند که این امر باعث بی اعتمادی زندانیان از درمان در محیط زندان شده است.
اخيرا مواردي از انتقال زندانيان به سلولهائي كه گازهاي سمي و شیميائي در آنها پخش مي شود، گزارش شده است كه عوارض جبران ناپذير جسمي به دنبال دارد. همچنین افزايش روز افزون بازداشت ها، تغذیه ناکافی و ناسالم، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، خرابی تاسیسات و برخوردهای غیرانسانی مامورین، بحران را در زندانها تشدید کرده است. چنین شکنجه های بي صدا و نامرئی، بسی فجیع تر از شکنجه های جسمی است زیرا بدون آنکه رد پائی از آنها باقی بماند، باعث تخریب اعصاب و از کار افتادن اعضای بدن و در نهايت مرگ تدریجی می گردد.
متاسفانه اقدامات مجامع حقوق بشری و دولتهای حامی حقوق بشر، صرفا در حد محكوميت‌هاي ابتدائي بوده و فعالیت بین المللی موثر براي نجات زندانیان انجام نگرفته است و از سوی دیگر، موضوع نقض گسترده حقوق بشر در این کشور تحت ستم، قربانی توجهات جهان به مهار کردن ماجراجوئی های تسلیحاتی گردانندگان مستبد ایران شده است، لذا از شما تقاضا داریم شخصا فاجعه انسانی در زندانهای ایران را مورد رسیدگی قرار دهید و هیاتی متشکل از ناظران حقوق بشر و پزشکان معتمد را بطور اضطراری برای بازدید از زندانهای ایران، اعزام فرمائید.
در پايان، نام برخي از زندانیان سرشناس عقیدتی و سیاسی از جنبش های مختلف اعتراضی و با گرایشات سیاسی و عقیدتی گوناگون ، شامل: مخالفين حكومت دینی، اقليت هاي مذهبي، فعالین اتنیکی و اقوام ایرانی، کمپین حقوق زنان، دانشجویان، روزنامه نگاران، كارگران، معلمان، فعالين حقوق بشر و هنرمندان به شرح ذيل اعلام مي گرد:

آیت الله بروجردی ؛ منصور اسانلو؛ فرزاد کمانگر ؛ بهروزجاوید تهرانی ؛ حشمت الله طبرزدی ؛ شیوا نظر آهاری ؛ شیرین علم هولی؛ احمد زید آبادی ؛بهاره هدایت ؛ عیسی سحرخیز؛ عبدالله مومنی ؛ مسعود باستانی؛ کاوه کرمانشاهی ؛بهمن احمدی امویی ؛ مهدی خدایی، محمد اولیایی فرد ؛ بدرالسادات مفیدی ؛ میلاد ابراهیمیان، عبدالرضا احمدی، دکتر حسام فیروزی، نصور نقی‌پور، لاله حسن‌پور؛ شبنم مددزاده ؛ مهدی محمودیان ؛ مجتبی لطفی ؛ رضا خندان ؛ احمد قابل روحانی نواندیش ؛ مهدی ترابی ؛ امیر احسان تهرانی سخاوت و نیما گلزاری ، راضیه عالمی ، محمد نوری‌زاد ، مسعود لواسانی ؛ سهند علی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم زاده از پیروان اهل حق در زندان یزد؛ میترا عا لی ؛ ارسلان ابدی؛ ایمان زارعی ، میثم بیک محمدی ، کیارش کامرانی ؛ جعفر پناهی ؛ آرش صادقی ؛ سلامت مهدوی گلرو ؛ علی ملیحی ؛ مجید توکلی ؛ محبوبه کرمی ؛ درسا سبحانی ( بهائی *) ؛ مرجان صفری؛ نفیسه مجتهدی ؛ مراد حسن لو ؛ زهرا اسدپور گرجی ؛ عبدالله مومنی ؛ تهمینه مومنی ؛ فاطمه خرم لو ؛ مریم ضیا ؛ آذر منصوری ؛ هنگامه شهیدی ؛ لی لی فرهادپور؛ زینب جلالیان ؛ سوسن محمد خانی ؛ محمد امین عبداللهی ؛ برادران علا ئی ( دکتر آرش و کامیارعلائی ) ....؛

با سپاس، جمعی از خانواده های زندانیان عقیدتی سیاسی و فعالان حقوق بشر در ایران
مسئول هماهنگي و پيگيري: ويكتوريا آزاد ، عضو سازمان عفو بین الملل سوئد


An open letter by the families of the Iranian prisoners to the United Nations
2010.05.07You’re Excellencies;
Dear Dr. Ban ki-Moon, the Secretary-General of the United Nations
Dear Dr. Navi Pillay, the high commissar for UN Human Rights
Subject: urgent consideration of the medical condition in the Iranian prisons
It has come to our attention that you are due to attend a meeting with the Iranian authorities regarding the violations of human rights. We are a group of families that have become victims of the fact that our beloved ones have got incarcerated for being politically active, they are prisoners of conscience, we wish to stress the urgency of the matters discussed below and expect that you will take any measures necessary to protect these prisoners’ human rights.
We desperately yearn to draw your attention to the grave situation existing inside the Iranian prisons; Prisoners are deprived of medical care and refused access to the care facilities inside the prison. This has put the lives of the imprisoned in great danger and exposed them to immense peril and made their families anxious and worried.
The physicians in the prisons are being pressured by the government not to act according to their oath and obligations. These doctors will risk their jobs and lives if they would to follow their professional obligations and treat the prisoners. It is these matters amongst others which have led to the prisoners’ mistrust of the health care inside the prison.
It has been reported numerous times that prisoners who are working as informants for the opposition has been transferred to cells where chemical and poisonous gases are kept. According to the reports, these gases have had severe consequences for the prisoners’ health. Moreover the overfilling of the prisons by the vast increase of intake of detainees, unhealthy and inadequate food standards, inhumane conduct and torture by both physical and psychological means and a more radical attitude towards the incarcerated prisoners has further intensified the crisis that existed. The psychological torture or the “silent and invisible” torture as it sometimes is called in prison, has become more vile since the torture more and more lead to paralysis, damages to the nervous system and gradually to death, all this without leaving any visible marks.

The actions of the governments and the human rights communities around the world whom claim to defend human rights have been very limited and the aid provided has been only at a minimal level. At the best, communities and nations have been condemning the anti- human rights actions of the Islamic republic of Iran, all of this without any international effort to release the political prisoners. We should not forget that these issues are dated 30 years back; violations of human rights have been a re-occurring method of the oppressing regime in Iran but gone by unnoticed by the world community and human rights organisations, due to the immense focus on the words of Iran’s autocratic regime and its representatives and the current nuclear issue.
We ask you to take the necessary actions against the tragic treatment of the political prisoners taking place in the prisons of Iran. We suggest that you send physicians under the observation of the UN to visit the Iranian prisons immediately.
Below, you can find a list of the names of the renowned political and ideological prisoners from various opposition movements with different political affiliations that are currently incarcerated. These are the opponents of the Islamic republic of Iran and its pro-reform movement, these prisoners come from different religious and ethnic groups, amongst them are campaigners for women’s Rights, students, journalists, workers, teachers, Human Rights activists and artists;
Ayatollah Kazemini Boroujerdi, Mansour Osanloo, Farzad Kamangar, Behrouz Javid-Tehrani, Heshmatollah Tabarzadi, Shiva Nazar-Ahari, Shirin Alam-Holi, Ahmad Zeydabadi, Bahare Hedayat, Esa Saharkhiz, Abdollah Momeni, Masoud Bastani, Kave Kermanshahi, Mehdi Khodai, Mohammad Oliai-Fard, Badrossadat Mofidi, Milad Ebrahimian, Abdoreza Ahmadi, Dr. Hesam Firouzi, Nasour Naghipour, Lale Hasan pour, Shabnam Madadzade, Mehdi Mahmoudian, Mojtaba Lotfi, Reza Khandan, Ahmad Ghabel Rouhani Noandish, Mehdi Torabi, Amir-Ehsan Tehrani Sekhavat, Nima Golzari, Raziye Alemi, Mohammad Nourizad, Masoud lavasani, Sahand Ali Mohammadi, Bakhshali Mohammadi, Ebadollah Ghasemzade( the followers of Ahl-e-Hagh group in Yazd prison), Mitra Ali, Arsalan Abadi, Iman Zarei, Meysam Beig-Mohammadi, Kiarash Kamrani, Jafar Panahi, Arash Sadeghi, Salamat Mahdavigolrou, Ali Malihi, Majid Tavakoli, Mahboube Karami, Dorsa Sobhani( Baha’i), Marjan Safari, Nafise Mojtahedi, Morad Hasanlou, Zahra Asadpour Gorgi, Abdollah Momeni, Tahmine Momeni, Fateme Khorramlou, Maryam Zia, Azar Mansouri, Hengame Shagidi, Leili Farhadpour, Zeinab Jalalian, Sousan Mohammadkhani, Mohammad-Amin abdollahi an, Dr.Arash Alai & Kamyar Alai ( scientist),…
With sincere regards,
Families of the ideological and political prisoners and human rights activists in Iran!

Coordinator & Contact person
Victoria Azad Member of Amnesty International
Women´s rights & political Activist
www.victoriaazad.com
sonja6321@gmail.comThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it
' );
//-->

Tel. 00 46 739383902