10.3.09

از وبلاگ کانون مدافعان حقوق کارگر

دوستان سلام
چند مطلب ، گزارش و بیانیه منتشر شده در وبلاگ کانون مدافعان حقوق کارگر را ملاحظه نمایید

http://kanoonmodafean.blogfa.com/
--------------------------------------
شعرهایی از "فلزبان"

وقتی می گویند:
سپید.
تو-
به برف می اندیشی
او –
به قو
یک نفر هم –
به گل های سفید ِخوشبو
من!
به سرمایه
این قرارداد سفیدِ پیش رو
ادامه:
http://kanoonmodafean.blogfa.com/post-86.aspx

بیانیه کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسب روز زن
8 مارس یادآور روزی است که در آن زمان کارگر برای بدست آوردن حقوق خود علیه سرمایه‌داری و نظام ستمگر آن به مبارزه‌ای قاطع دست زدند. سرمایه‌داری که از ابتدای ظهور خود برای پایمال کردن حقوق نیروی کار همواره از زنان وکودکان برای بدست آوردن سود بیشتر استفاده می کرد، هیچ‌گاه حاضر به پذیرش حقوق انسانی آنان به راحتی نبوده است. و همواره تلاش کرده است تا از نیروی آنان برای ارزان نگه داشتن نیروی کار استفاده کند. سرمایه‌داری هچ گاه حقوق برابر برای زنان قائل نبوده و همواره تلاش کرده است تا با استفاده از نیروی کار آنان سود خود را افزایش دهد. سرمایه داری هیچ گاه به راحتی تن به حقوق زنان نداده است.آنچه که تا کنون زنان بدست آورده‌اند همه و همه در اثر مبارزات خستگی ناپذیر خود آنان بوده است.
ادامه:
http://kanoonmodafean.blogfa.com/post-87.aspx
گزارش مراسم روز زن
روز 5 شنبه 15 اسفند از ساعت 3 الی 7 بعد از ظهر مراسمی برای بزرگداشت روز زن توسط کانون مدافعان حقوق کارگر و "کانون هستیا اندیش" برگزار شد. در این مراسم طیف‌های مختلفی از فعالان حقوق زنان، کارگری و فعالان اجتماعی شرکت داشتند و بحث‌هایی مربوط به حقوق زنان در ابعاد مختلف انجام شد و افراد مختلفی به بیان نظرات خود پرداختند.
ادامه:
http://kanoonmodafean.blogfa.com/post-88.aspx

دستگیری علی نجاتی رییس هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه
به قرار اطلاع موثق، صبح روز 18 اسفند ماه، آقای علی نجاتی رییس هیات مدیره ی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در منزل شخصی خود توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد.
ادامه:
http://kanoonmodafean.blogfa.com/post-89.aspx
با تشکر از علی رضا اخوان

No comments: