8.4.06

نامه به دوستان صلح، مدافعان حقوق بشر و آزادى در این دنیا !

قرار است، که ۵ جوان ایرانى در ١٠ آوریل ٢٠٠۶ از گوتنبرگ به نیویورک پرواز کنند تا در ١٢ آوریل با مسئولان بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد و روز ١۷ آوریل با آقاى جان الیاسون، رئیس نوبتى مجمع عمومى سازمان ملل دیدار کنند. قرار است، که ۵ جوان ایرانى در ١٠ آوریل ٢٠٠۶ از گوتنبرگ به نیویورک پرواز کنند تا در ١٢ آوریل با مسئولان بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد و روز ١۷ آوریل با آقاى جان الیاسون، رئیس نوبتى مجمع عمومى سازمان ملل دیدار کنند. جوانان در این سفر، از طریق سازمان ملل متحد، مى خواهند آرزوها و رنج هاى جوانان ایرانى را به گوش مردم دنیا برسانند. قبل از همه اجازه مى خواهیم این ۵ دانشجوى ایرانى را به شما معرفى کنیم:
1
زویا زرافشان،دانشجوى دانشگاه برلین، فرزند دکتر ناصر زرافشان، وکیل مدافع سرشناس ایرانى
که اکنون ۵ سال است به خاطر اطلاع از جزئیات قتل هایى، که به صورت زنجیره اى توسط ماموران وزارت اطلاعات انجام، سپس رسما به آن اعتراف شد، در زندان بسر مى برد..
2
سهراب مختارى، دانشجوى دانشگاه برلین، آلمان، فرزند محمد مختارى، نویسنده نامدار ایرانى که در سال ١۹۹٨ در جریان قتل هاى زنجیره اى توسط ماموران وزارت اطلاعات ترور شد. .
3
بهمن عبداللهى، دانشجوى ممتاز دانشگاه استکهلم، سوئد، فرزند بهزاد عبداللهى زندانى سیاسى که در سال ١۹٨٨، به همراه هزاران زندانى دیگر، بدون محاکمه و مخفیانه اعدام شد. .
4
مارال توحیدى، دانشجوى دانشگاه در اوپسالا، سوئد .
5
سمین صادقى، دانشجوى دانشگاه در لین شوپینگ، سوئدسفر جوانان به نیویورک با همکارى نهادهاى اجتماعى و فرهنگى ایرانیان مقیم سوئد و اروپا در تابستان ٢٠٠۵ سازمان یافته است. جوانان در جریان یک کنسرت پاپ که براى حمایت از صلح و دوستى و حقوق بشر اجرا شد، از میان دهها داوطلب به قید قرعه انتخاب شدند که براى جلب حمایت دنیا از آزادى دکتر ناصر زرافشان و اکبر گنجى و سایر زندانیان سیاسى و عقیدتى ایران تلاش کنند.جوانان به سازمان ملل مى روند تا از این طریق از همه انسان هاى صلح دوست و آزادى خواه بخواهند که به رهبران حکومت ایران بگویند همه زندانیان سیاسى را آزاد نمایند و حقوق بشر را در ایران رعایت کنند.سفر جوانان در عین حال یک سفر دوستى و صلح است. جوانان مى خواهند به دنیا بگویند :
اکثریت بزرگ جوانان ایرانى از نفرت داشتن از یک دیگر متنفرند و دوست داشتن را دوست دارند. آنها از پیروان هیچ یک از دین ها نفرت ندارند و با تقسیم دنیا به "مسلمانان" و "ضد مسلمان ها" عمیقا بیگانه اند. براى ما تحقیر دیگر ملت ها، نژادها و دین ها، و یا دامن زدن به ترس از آنان مثل تروریسم، جنگ و نسل کشى هولناک است. آرزوى ما این است که همه مردمان روى کره زمین امکان داشته باشند از زیبایى زندگى بیشتر لذت ببرند، گرسنگى و مرض در همه جاى دنیا کمتر شود و لبخند عشق و شادى روى لبان دختران و پسران در همه جاى دنیا فراوان تر شود.ما هیچ کجا نمى بینیم که نسل ما اسلحه و آدم کشى و جنگ را دوست داشته باشند. جوانان ایران، مثل دیگر جوانان، آرزو دارند همه سلاح هاى کشتار جمعى در همه جا نابود شوند. در کشور ما با اوج گرفتن بحران هسته اى مردم هر روز بیشتر نگران مى شوند. براى اکثریت بزرگى از ایرانیان اتمى شدن مهم تر از صلح نیست.ما از این که اکنون بیش از ۶٠ سال است که جنگ جهانى جهان ما را ترک کرده، بسیار خوشحالیم و این موهبت بزرگ را محصول وجود سازمان ملل متحد مى بینیم. ما به پاس همین خدمت بزرگ به بشریت است که تصمیم گرفتیم با مراجعه به سازمان ملل متحد، نگرانى ها، آرزوها و قبل از همه اعتراض خود به نقض حقوق بشر در ایران را با آن در میان بگذاریم
ما از همه شما دوستان صلح، آزادى و حقوق بشر در چهارگوشه دنیا درخواست کمک داریم. با پخش خبر سفر جوانان به نیویورک و هدف هاى آن، از این ابتکار حمایت کنید. شبکه فرهنگى ایرانیان اروپا، اتحادیه سراسرى ایرانیان سوئد و واحدهاى آن در گوتنبرگ و استکهلم؛ کانون پژوهش فرهنگ ایران -؛ مرکز آموزشى ایران -؛ جامعه دفاع از دمکراسى و حقوق بشر در ایران -؛ انجمن سوسیال دمکراتهاى ایرانى -؛ انجمن چند فرهنگى رادیو هاى محلى در گوتنبرگ؛ ؛ انجمن ایران و سوئد در مالمو ... با همکارى سازمان آموزشى ABF.علاقمندان به اطلاعات بیشتر مى توانند با شماره موبیل ٠٠۴۶ ۷٠۷ ٨۵ ۶۶ ۴۹ و ایمیل ikfc@eucn.orgبا ما تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتى: www.eucn.org/un مراجعه نمایند
******
سخنرانی و پرسش و پاسخ در باره: وضعیت حقوق بشر در ایرانسخنران: دکتر عبدالکریم لاهیجیحقوقدان، رییس جمعیت دفاع از حقوق بشر ایران و نایب رییس فدراسیون بین‌المللى جامعه‌هاى حقوق بشر و دیدار و گفتگو با: زویا زرافشان، سمین صادقی، مارال توحیدی، بهمن عبدالهی و سهراب مختاری 5 دانشجوی جوان، که روز 10 آوریل 2006 از گوتنبرگ به نیویورک پرواز خواهند کرد، تا از طریق سازمان ملل متحد آرزوها و رنج های جوانان ایرانی را به گوش مردم دنیا برسانند و خواهان رهایی زندانیان سیاسی، آزادی و رعایت حقوق بشر در ایران شوند! زمان: شنبه، 8 آپریلساعت 18.30 - 21.30مکان: Folkets HusJärntorget, Gothenburg (Sv.) برگزار کنندگان:شبکه فرهنگی ایرانیان اروپا؛ اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد و واحدهای آن در گوتنبرگ و استکهلم؛ کانون پژوهش فرهنگ ایران -؛ مرکز آموزشی ایران -؛ جامعه دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در ایران -؛ انجمن سوسیال دمکراتهای ایرانی -؛ انجمن چند فرهنگی رادیو های محلی در گوتنبرگ؛ انجمن ایران و سوئد در مالمو ... با همکاری سازمان آموزشی ABF.علاقمندان به اطلاعات بیشتر می توانند با: شماره موبیل 0046 707 85 66 49 و ایمیل ikfc@eucn.org با ما تماس بگیرند و یا به آدرس اینترنتی: www.eucn.org/un مراجعه نمایند!

No comments: