3.9.07



دادگاه کیوان رفیعی، فعال حقوق بشر روز چهارشنبه در شعبه 13 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سادات برگزار خواهد شد. وی در طول مدت بازداشت تاکنون 6 بار در دادگاه حاضر شده که هر بار به دلیل عدم حضور نماینده دادستان، دادگاه به تعویق افتاده است.
مطابق با اصل سی و دوم قانون اساسی و بند 3 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی " هر کس به اتهام جرمی دستگیر و یا بازداشت می شود باید مقدمات محاکمه وی در اسرع وقت فراهم شود"، با این وجود رفیعی حدود 14 ماه است که درشرایط بلاتکلیفی در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برد.
وی که چندی پیش در نامه ای به وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی خواهان روشن شدن وضعیت خود شده بود، در این خصوص می گوید: " وزارت اطلاعات پس از بازداشت اقدام به جمع آوری مدارک علیه من نموده و به همین دلیل است که تاکنون 6 بار در دادگاه حاضر شده اما نماینده دادستان به بهانه های گوناگون از حضور در جلسه دادگاه خودداری نموده است." رفیعی می افزاید: "وزارت اطلاعات مدرکی برای محکومیت من ندارد."
کیوان رفیعی، 18 تیرماه سال گذشته در برابر دانشگاه تهران بازداشت و به مدت 7 ماه در سلول انفرادی بند 209 به سر برد ، وی چندی پیش به اندرزگاه 7 زندان اوین که محل نگهداری جرایم مالی است، منتقل شد.
این فعال حقوق بشر همچنین در طول دوران بازداشت خود اجازه ملاقات با وکلای خود را بدست نیاورده است.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

1 comment:

Human Rights said...

دوست عزیز
درود بر شما

وبلاگ شما با افتخار در وبلاگ شوق رهایی لینک داده شد.

www.irshahbazi.blogfa.com

پیروز باشید.

[گل]